Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna Forum Graczy Homeworld
Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld


Oprogramowanie do graf. 3D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Software
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Pon 13:40, 20 Lip 2009    Temat postu: Oprogramowanie do graf. 3D Back to top

Przynajmniej paru z nas jest mocno obeznanych z jakimiś programami do grafiki 3D. Sam kiedyś bawiłem się Google SketchUp'em i całkiem fajne efekty wychodziły, no ale ten program jest banalny w obsłudze. Czy wszyscy z was co robią modele do HW bawią się w Mayi? I jeśli można wiedzieć to jakie wersje, numery... I czym się w zasadzie taka Maya różni od np Blendera jeśli chcemy np tylko modelować proste bryły jak np okręty HW (no i oczywiście czy w blenderze można manipulować punktami typu wloty, wyloty, działka itp czyli wiązać model z animacją i działaniem?)

I 2. pytanie, jak potem wygląda tworzenie textury, gdzie to robicie?
pozdro

Ps
Czytałem że jeśli porównać maye z 3D maxem to do gier lepiej wypada max a do filmów maya... I podobno jest prostszy (ma przyjaźniejszy interfejs ). I tu pytanie czy 3ds max poradził by sobie w 100% w modelowaniu i przygotowywaniu modeli do HW?

No bo tak na serio. To co tu wrzucacie, te modele to jak bym sie postarał to może bym i zrobił w Sketchupie. To po co aż tak rozbudowane programy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kreescher dnia Pon 14:12, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Pon 18:46, 20 Lip 2009    Temat postu: Back to top

Próbowałem Blendera, próbowałem Wings 3D, ostatnio miałem na dysku instalkę SketchUpa, ale jakoś po prostu Maya przypadła mi do gustu i tyle. Masz rację, wszystkie które wymieniłeś nadają się do gier.
Jeśli chodzi o te filmy to jest tak, że Maya miała wcześniej od Maxa różne narzędzia do tego celu, np. symulatory futra (Potwory i Spółka Wink).


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Pon 20:09, 20 Lip 2009    Temat postu: Back to top

A jaką masz maye? Tą wersję podstawową (za jedyne 2k $)? I jaki nr?

Chciałbym się nauczyć modelingu do rzeczy raczej prostych, żadne fizyki cieczy czy gazów, ale po prostu meble auta, czy od niechcenia jakieś superdrenaughty dla homewolrda Smile


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Pon 21:45, 20 Lip 2009    Temat postu: Back to top

To już nie pamiętasz od kogo ją mam razz?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Pon 23:03, 20 Lip 2009    Temat postu: Back to top

Moje podejrzenią o jakąś chorobę dotykającą moich banków pamięci się ciągle potwierdzają Sad
Teraz pamiętam.

Ale jak myślisz czy np w takim blenderze oprócz tego że dało by się stworzyć czy otworzyć model z hw to czy dało by się go połączyć z tymi ważnymi punktami?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kreescher dnia Pon 23:06, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Pon 23:13, 20 Lip 2009    Temat postu: Back to top

To akurat nieaktualne, trzeba by mieć starą Mayę, my używamy do tego CFHodEdita, który ma różne ciekawe opcje i fajny, graficzny podgląd 3D Smile.
Edit: Przypomniało mi się, że istnieje też GMax - taki 3DS Max pozbawiony funkcji nieprzydatnych w grach, jak rendery, złożone materiały... Poza tym jest darmowy Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DolphinX dnia Wto 9:57, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Wto 12:22, 21 Lip 2009    Temat postu: Back to top

Hmmm czyli mam rozumieć, że w Mayi robisz sam model, a potem wgrywasz go do CFHodEdita i tam łączysz określone miejsca z akcjami? (czy jak to nazwać).

Korzystacie też z innych modeli np działka z complexa widziałem, to łączycie je z modelem w Mayi czy już w CFHodEdit?

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 13:42, 21 Lip 2009    Temat postu: Back to top

Uzbrojenie dodaje się po imporcie modelu do hoda.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Software Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach