Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna Forum Graczy Homeworld
Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld


Homeworld 2: Arran's War Mod
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Sob 23:56, 18 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Flat shade powoduje cieniowanie każdej ściany osobno, natomiast smooth bierze pod uwagę kąty pomiędzy ścianami, jak również zagęszczenie normalnych (widać na włączonym podglądzie, czym więcej tym krawędź bardziej wygładzona). Krawędzie można wygładzać lub wyostrzać, w zależności od potrzeb, najlepiej używać zawsze smooth bo wtedy wygląda to tak jak w grze.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 15:28, 19 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Wiesz może, jak wyostrzyć taką krawędź?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 10:33, 21 Cze 2011    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]
Soften/harden


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DolphinX dnia Wto 10:35, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Wto 14:17, 21 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Perfect! Co prawda nie użyłem tych funkcji (użyłem ponownego ustawienia normalnych) ale działa jak chciałem. Nakierowałeś mnie na temat normalnych, dzięki. Statek jest już w grze Smile . Męczy mnie tylko jeszcze jedna sprawa... Moduły nie zasłaniają światła mapy (jak to robią zwykłe statki). W związku z tym mam pytanie... coś musi ten cały mechanizm napędzać (my zmieniamy tylko dane, ale coś musi np wyświetlać to na ekran). Gdzie znajduje się owe narzędzie zagłady? Wink . Póki tego czegoś nie poznam, nie ma mowy o statku modułowym, moduły nie są do przystosowane do tworzenia statku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Wto 14:17, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Śro 22:35, 22 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Niestety, też to zauważyłem, moduły są jakby częściowo przezroczyste.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Czw 11:39, 23 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Domyślasz się może, gdzie jest ten moduł sterujący homeworlda?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Czw 13:27, 23 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Do tego się raczej nie dostaniesz, najprawdopodobniej jakiś ważny element silnika.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Czw 22:08, 23 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Chcę tylko wiedzieć, gdzie szukać... Moje myśli krążą wokół jednego pliku, skoro to jest część wykonywalna gry, to pewnie będzie w pliku wykonywalnym. Ma ponad 5 MB, spokojnie zmieści się tam ponad milion linii kodu. Możliwe, że to tam siedzi wszystko, a biblioteki wokół pomagają w pracy. Możliwe też, że to będzie też w jednej z bibliotek.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Czw 22:11, 23 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Czw 23:02, 23 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Pewnie w głównym pliku, można by przejrzeć kod źródłowy jedynki, podejrzewam, że część elementów będzie bardzo podobna.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Czw 23:37, 23 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Cóż, pozostaje pewnego deszczowego dnia siąść i spróbować znaleźć kod źródłowy Homeworld2.exe (ewentualnie jedynki)...

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
-Rakieta-
Administrator
<b>Administrator</b>


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 1472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śmignąłem z fregaty :)

 PostWysłany: Pią 18:15, 24 Cze 2011    Temat postu: Back to top

hmm...Naszukasz się i naszukasz, aż w kompie znajdziesz mikro rdzeń hiperprzestrzeni w postaci mikro kryształka razz

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 19:31, 24 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Inaczej nici z projektu, jeśli nie zmienię takiego traktowania modułów przez HW2 to statek modułowy nie ma sensu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Pią 19:32, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Sob 3:59, 25 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Może zrób inaczej osobne statki zadokowane do siebie w jednym z modów chyba complex ale bez pewności było że do stoczni dokowała duma i dwie platformy i po złączeniu można było zbudować nowe działa

chodzi mi o to że możesz zrobić by na jednym statku budowało się drugi i po wybudowaniu pojawiał się zadokowany w odpowiednim miejscu bez możliwości rozłączenia a po połączeniu masz możliwość zbudowania kolejnej części

zadokowany statek raczej słońca nie przepuści można to zobaczyć w którejś misji gdy pancernik jest zadokowany do stoczni lub bentusa

nie znam się na tym nie wiem czy będzie to prostsze do zrobienia
ale przeszukanie miliona linijek kodu na pewno jest mozolne i łatwo będzie coś przeoczyć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Sob 4:05, 25 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Sob 16:09, 25 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Masz rację, jednak nie można wybudować zacumowanego okrętu (czyli takiego, który nie znika w dokach), więc to też odpada.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Filek
Bosman
Bosman


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie

 PostWysłany: Nie 0:23, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Ale można zadokować na stałe - zawsze jakiś kierunek Wink

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 0:52, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Budować moduł jako statek by dać mu rozkaz dokowania? Musiałby mieć własne silniki, czyli musiałby teoretycznie mieć możliwość odcumowania (bo jest pełnoprawnym obiektem kosmicznym Smile ). Ale to oznacza latające moduły w przestrzeni. WTF?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Filek
Bosman
Bosman


Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie

 PostWysłany: Nie 0:58, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

A próbowałeś kiedyś zadokować i odcumować Pancernik do/od Dumy? Zdaje się, że właśnie nie da się go odcumować...

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 1:10, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Misja 7 bodajże na tym polegała. Faktycznie, odcumowanie zachodziło podczas NISu, możliwe, że skrypt to robił. Nie mniej jednak wymaga to zainstalowania na podsystemach wszystkiego tego, co ma statek i wtedy nie jest to podsystemem, tylko już systemem Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Nie 13:19, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

O ile dobrze pamiętam traciliśmy kontrolę nad Pancernikiem w chwili jego zadokowania, dlatego wydaje się, że nie można go odcumować.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 15:43, 26 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Chyba odwrotnie, właśnie od tamtej chwili mogliśmy dawać mu rozkazy (wcześniej był Allied)

Parę nowych wieści:
- po krótkim paru-sekundowym przeszukaniu internetu nie znalazłem źródła HW2.exe
- jednakże, dzięki moim kontaktom, oraz filmikom, które przesłał mi ów kontakt otrzymałem dostęp do profesjonalnego programu deasemblującego.
- jest on tak profesjonalny, że ciężko się w nim połapać, ale gdzieś po miesiącu powinienem go w miarę dobrze znać.
- nie mniej jednak udało mi się odpalić HW2 w trybie debug .
- ale ponieważ na deasemblerze się nie znam (nie potrafię określić początku działania programu, jak również postawienia breakpointa), a cały HW po deasemblacji jest napisany w assemblerze (logiczne Wink ) czytanie takiego pliku zajmie mi trochę czasu.
- jednakże sam fakt kontrolowanego uruchomienia HW2.exe jest dużym krokiem w przód.
- znający się na asemblerze proszeni są o zgłoszenie się do mnie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Nie 15:45, 26 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach