Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna Forum Graczy Homeworld
Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld


jak zrobić statek ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Wto 23:08, 26 Paź 2010    Temat postu: jak zrobić statek ? Back to top

mam takie pytanie jak zmienić wygląd statku a dokładniej
co zrobić z modelem prosto ze sketchupa by miećgo w formacie hod by czytała go gra ?
proszę po kolei i najdokładniej jak się da Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Wto 1:06, 18 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 0:12, 29 Paź 2010    Temat postu: Back to top

Wątpię, żeby ktoś chciał poświęcić tyle czasu na dokładne rozpisanie całej tej pracy. Zwłaszcza, że szkoła pożera większość czasu, każdy ma jeszcze inne zajęcia no i trzeba też spać. Musisz próbować na swoją rękę, powiem tylko tyle:

SketchUp Pro musi być, bo inny nie przegra ci do *.obj (chyba, że znajdziesz konwerter)
Co do HODu, korzystasz z CFHodEd.
Tekstury wprowadzasz w Textures (DDS, lub TGA)
Łączysz je razem w Materials (zobacz przykłady z Hw2.big)
Pliki obj możesz wczytać w Geometry.
W Hierarchy dodajesz wszystkie punkty na statku, które chcesz użyć (tak samo przykłady)

Reszta na początek ci nie potrzebna. Tak jak mówię, poszukaj pomocy w tutkach na necie, albo ucz się na przykładach z BIGu. Zapewniam cię, że jeżeli jesteś inteligenty połapiesz się na pewno w pierwszych 4 zakładakch z przykładów.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Pią 16:30, 29 Paź 2010    Temat postu: Back to top

co nieco złapałem tylko jak nałożyć materiał na model bo nie mogę do tego dojść

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 19:56, 29 Paź 2010    Temat postu: Back to top

Przez Re-assign materials w Geometry (każdy materiał osobno na każdy LoD)

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Pią 21:10, 29 Paź 2010    Temat postu: Back to top

tego to się dopatrzyłem

to po kolei po wczytaniu gotowego modelu w materials mam kilka lub jedną nazwę w tabeli po lewo i kilka po prawej :
$mask
$diffuse
$golw
czy trzeba je tak nazywać i jeśli tak to co one oznaczeją i do czego służą

w geometry po wciśnięciu replace wczytuje się model przynajmniej powinien się w czytać tam gdzie pisze transform jest podgląd i coś do zmieniania ale chyba mało istotne czy model po wczytaniu będzie tam widoczny czy dopiero jak nałoży się tekstury Question

zgaduje że dopiero po nałożeniu bo bym go widział chyba że coś się źle wczytuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 16:42, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Pią 23:47, 29 Paź 2010    Temat postu: Back to top

Używaj CFHodEd 4, stare niepoprawnie wyświetlają modele na nowych systemach.

$mask, diffuse, glow to kanały tekstur. Do statku używasz diffuse (kolor, alfa - nałożony kolor drużyny) i glow (zielony - światło, niebieski - odblask, czerwony - nic nie robi, alfa - paski drużyny).


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Sob 0:33, 30 Paź 2010    Temat postu: Back to top

4 nie nalazłem mam 3.1.5
a doszedłem do chińskich stron gdzie raczej się nie dopatrzę jak ktoś ma to niech tu wrzuci


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 16:42, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
microsoft
Gość





 PostWysłany: Czw 22:47, 04 Lis 2010    Temat postu: Zmień/Usuń ten post Back to top

coście się tak zamknęli
dobrze mi szło a tu taka przerwa


Ostatnio zmieniony przez microsoft dnia Czw 22:48, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
 
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Śro 19:27, 02 Mar 2011    Temat postu: Back to top

CFHodEd.exe Warning: 0 : Skipping unknown statement: "໿SketchUp Model৿{6.4.112}層䍴噾䵻隐㒫ꨒ륣ÿ簣䵮￿Sad
tam gdzie są te chińskie znaczki były ... ... kwadraty




edit
i jeszcze dodam to

mesh has no parts to re-assing materials
ten mi wyskakuje jak klikam re-material po wczytaniu mojego statku
chyba coś mu model nie pasuje tylko nie wiem co

edit
a to co znowu
CFHodEd.exe Error: 0 : Input IFF file has an invalid chunk! ("˙ţ˙") Wsciekly
plik ma nieprawidłowy kawałek! czyli???? W mur


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 18:12, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 7 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Czw 18:14, 03 Mar 2011    Temat postu: Back to top

Mógłbyś przesłać ten model tutaj? Zajrzałbym do niego Smile .

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Pią 12:31, 04 Mar 2011    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]
wyśle go w zwykłym formacie skethupa spróbuj coś z tym zrobić


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 21:15, 04 Mar 2011    Temat postu: Back to top

Hmmm... z *.skp nic nie zrobię, nie mam SketchUpa Pro. Przekonwertuj i prześlij mi to w *.obj.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Pią 21:43, 04 Mar 2011    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Wto 18:03, 28 Cze 2011    Temat postu: Back to top

znalazłem ostatnio plugin do sketchupa 6 pozwalający zapisywać w obj
bo chod nie odczytywał z 8 plików w obj ale dalej jest to samo
może nawa wersja hoda to odczyta wie ktoś skąd to ściągnąć?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Wto 21:25, 28 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Z tego co pamiętam na relicnews jest, tylko dokładnego linka ci nie powiem.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 22:13, 28 Cze 2011    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Śro 20:31, 29 Cze 2011    Temat postu: Back to top

to samo
jest jakiś inny format który hod odczyta? czy tylko OBJ


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Śro 21:14, 29 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Obj jest wystarczające, a co jest nie tak?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Śro 22:27, 29 Cze 2011    Temat postu: Back to top

To samo czyli co?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Czw 18:11, 30 Cze 2011    Temat postu: Back to top

błędy przy importowaniu modelu te same co parę postów wyżej wypisałem

najczęściej ten ostatni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 18:13, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach